Glazendeurenonline.nl



Productcategorieën

  • Er bestaan geen productcategorieën.

Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN GLAZENDEURENONLINE

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis
gebruikt.
1. Glazendeurenonline: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, onderdeel van de vennootschap onder firma
Glazenachterwanden, gevestigd aan Lauwers 9, 9405 BL te Assen, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer
86718517.
2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Glazendeurenonline een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
3. Consument: een Klant, natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
4. Partijen: Glazendeurenonline en de Klant gezamenlijk.
5. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Glazendeurenonline zich jegens de Klant heeft
verbonden tot de levering van Producten.
6. Overeenkomst op Afstand: een Overeenkomst die tussen Glazendeurenonline en een Consument wordt gesloten in het kader
van een georganiseerd systeem voor contractsluiting op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van
Glazendeurenonline en de Consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend
gebruik wordt gemaakt van één of meer middelen voor communicatie op afstand, zoals in geval van een Overeenkomst door
een Consument tot stand gebracht middels de Webwinkel. Een Overeenkomst is aldus geen Overeenkomst op Afstand indien
daarbij door Glazendeurenonline geen georganiseerd systeem voor contractsluiting op afstand wordt gebruikt, bijvoorbeeld in
het geval de Consument de contactgegevens van Glazendeurenonline op internet of in een telefoonboek opzoekt en telefonisch
een Overeenkomst sluit.
7. Producten: de in het kader van de Overeenkomst door Glazendeurenonline aan de Klant te leveren zaken, waaronder, doch niet
uitsluitend, glazen deuren begrepen kunnen zijn.
8. Webwinkel: www.glazendeurenonline.nl.
9. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de
stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Glazendeurenonline, iedere Overeenkomst en alle daaruit
tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
2. De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
3. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor
zover hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, afwijkt van het bepaalde in deze algemene
voorwaarden, geldt hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
4. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig,
tast de geldigheid van de overige bedingen niet aan. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te
treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het
doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

1. Elk aanbod van Glazendeurenonline is vrijblijvend en onder voorbehoud van voldoende beschikbaarheid van de aangeboden
Producten. Glazendeurenonline kan zijn aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na de aanvaarding daarvan door de
Klant, nog herroepen. Indien in zodanig geval reeds betaling door de Klant heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld in geval van een
bestelling in de Webwinkel, zal Glazendeurenonline zo spoedig mogelijk zorgdragen voor terugbetaling.
2. Kennelijke fouten, vergissingen en verschrijvingen in een aanbod van Glazendeurenonline, binden Glazendeurenonline niet.
3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat het aanbod van
Glazendeurenonline op de eventueel daartoe door Glazendeurenonline aangewezen wijze door de Klant is aanvaard en de Klant
heeft voldaan aan alle voorwaarden die uitdrukkelijk aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
4. Indien Glazendeurenonline de Klant, naar aanleiding van een mondeling gesloten Overeenkomst, een Schriftelijke bevestiging
daarvan verstrekt, wordt geacht dat deze bevestiging de Overeenkomst juist en volledig weergeeft, tenzij de Klant ter zake
Pagina 2 van 6
binnen twee werkdagen na ontvangst van de bevestiging per e-mail of anderszins Schriftelijk bij Glazendeurenonline heeft
geklaagd.

ARTIKEL 4. | HERROEPINGSRECHT BIJ OVEREENKOMSTEN OP AFSTAND

1. Behoudens het bepaalde in het volgende lid kan de Consument een Overeenkomst op Afstand tot 14 dagen (bedenktijd) na
ontvangst van de Producten, zonder opgave van redenen herroepen.
2. De Consument heeft geen herroepingsrecht bij de levering van:
a) volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd
op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument;
b) Producten ten aanzien waarvan het herroepingsrecht anderszins krachtens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is
uitgesloten dan wel geen toepassing vindt. Deze gronden zijn voor het huidige productaanbod van Glazendeurenonline
niet relevant, maar indien daarvan in toekomstige gevallen toch sprake is, zal de betreffende uitsluitingsgrond uitdrukkelijk
in het aanbod bij het betreffende Product worden vermeld.
3. De Consument kan de Overeenkomst op Afstand herroepen door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door
Glazendeurenonline aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Glazendeurenonline. Zo spoedig
mogelijk nadat Glazendeurenonline in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst op
Afstand te herroepen en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Glazendeurenonline de herroeping van de
Overeenkomst op Afstand per e-mail bevestigen.
4. De Consument dient gedurende de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met de te retourneren Producten en de verpakkingen
daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om
de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts
mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
5. Indien de Consument van het herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij de Producten onbeschadigd, met alle geleverde
toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Glazendeurenonline retourneren. Teruglevering geschiedt voor rekening
en risico van de Consument; voor beschadiging of verlies ontstaan tijdens het transport, is de Consument verantwoordelijk en
aansprakelijk.
6. De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van geretourneerde Producten die het gevolg is van een manier van
omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 4. Glazendeurenonline is gerechtigd deze
waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze te verrekenen met de eventueel van de
Consument reeds ontvangen betaling.
7. Teruglevering van de te retourneren Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument de Overeenkomst
op Afstand conform het bepaalde in lid 3 heeft herroepen.
8. Indien de Consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen de kosten van retournering van de Producten voor
rekening van de Consument.
9. Glazendeurenonline zal de eventueel reeds van de Consument ontvangen betaling, minus de eventuele waardevermindering,
zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de Overeenkomst op Afstand aan de Consument
terugbetalen, mits de Producten door Glazendeurenonline zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat
de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden. Indien slechts ten aanzien van een gedeelte van de bestelling het
herroepingsrecht wordt ingeroepen, dan komen de eventuele bezorgkosten die door de Consument in eerste instantie zijn
betaald, niet voor restitutie in aanmerking.

ARTIKEL 5. | TERMIJNEN

1. Glazendeurenonline spant zich in de eventueel overeengekomen leveringstermijn na te komen, doch is deze termijn slechts
een indicatieve, niet-fatale termijn. Het verzuim van Glazendeurenonline treedt niet eerder in dan nadat de Klant
Glazendeurenonline Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn voor de nakoming is
vermeld, en Glazendeurenonline na het verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds met de nakoming in gebreke is.
2. Verzuim van Glazendeurenonline biedt de Klant recht op ontbinding van dat gedeelte van de Overeenkomst waarop het
verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende schadevergoeding.

ARTIKEL 6. | LEVERING VAN DE PRODUCTEN

1. Levering van de Producten geschiedt op de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen plaats en wijze.
2. Het risico van verlies en beschadiging van de Producten gaat over op de Klant op het moment dat de Producten door of namens
de Klant in ontvangst zijn genomen.
Pagina 3 van 6
3. Indien de Producten niet konden worden geleverd als gevolg van een omstandigheid die de Klant is toe te rekenen, is
Glazendeurenonline, onverminderd het bepaalde in artikel 9, gerechtigd de Producten voor rekening van de Klant op te slaan,
onverminderd de verplichting van de Klant tot voldoening van het uit hoofde van de Overeenkomst door hem aan
Glazendeurenonline verschuldigde bedrag. De in verband met de niet-inontvangstname te maken extra kosten, waaronder in
het bijzonder begrepen de kosten van extra transport en opslagkosten, komen voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 7. | ONDERZOEK, KLACHTEN, GARANTIE EN CONFORMITEIT

1. De Klant dient op het moment van leveren, althans meteen daarna, te onderzoeken of de aard en de hoeveelheid van de
Producten aan de Overeenkomst beantwoorden. Indien de aard en/of hoeveelheid van de Producten naar oordeel van de Klant
niet aan de Overeenkomst beantwoord(t)(en), dient hij daarvan meteen mededeling te doen aan Glazendeurenonline. In geval
de Producten op locatie van Glazendeurenonline worden afgehaald, wordt geacht dat de aard en hoeveelheid van de Producten
aan de Overeenkomst beantwoorden als de Producten door of namens de Klant zijn meegenomen.
2. Klachten met betrekking tot ten tijde van de levering redelijkerwijs niet-zichtbare of anderszins niet-kenbare gebreken, dienen
binnen vijf dagen nadat de Klant van het bestaan van het gebrek in kennis is geraakt, althans redelijkerwijs in kennis had
behoren te geraken, Schriftelijk bij Glazendeurenonline te zijn ingediend.
3. In afwijking van het bepaalde in de vorige leden van dit artikel, kan een Consument er geen beroep meer op doen dat hetgeen
in het kader van een consumentenkoop is geleverd niet aan de Overeenkomst beantwoordt, indien niet binnen twee maanden
na ontdekking van het gebrek door de Consument ter zake bij Glazendeurenonline is geklaagd.
4. Indien de Klant niet tijdig en overeenkomstig het bepaalde in de vorige leden klaagt, vloeit er voor Glazendeurenonline uit een
dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting voort.
5. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft zijn verplichting tot tijdige betaling aan Glazendeurenonline bestaan, behoudens voor
zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.
6. Garantie op de Producten is beperkt tot de eventuele fabrieksgarantie die de toeleverancier van Glazendeurenonline met de
Producten meelevert, met dien verstande dat een door Glazendeurenonline, fabrikant of importeur verstrekte garantie niets
afdoet aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten in het kader van een consumentenkoop jegens
Glazendeurenonline kunnen doen gelden (conformiteit).
7. In geval van een beroep op eventuele fabrieksgarantie geschiedt afwikkeling daarvan conform de toepasselijke
fabrieksgarantievoorwaarden van de fabrikant of toeleverancier van Glazendeurenonline. De eventuele kosten die de fabrikant
of toeleverancier van Glazendeurenonline in verband met een beroep op de fabrieksgarantie doorberekent, komen voor
rekening van de Klant.
8. Een aanspraak gebaseerd op non-conformiteit vervalt in elk geval indien een gebrek van het geleverde Product het gevolg is
van een na de levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Glazendeurenonline toerekenbare omstandigheid.
Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging van buitenaf, natuurlijke slijtage,
onjuiste of onoordeelkundige plaatsing of montage, onjuist of onoordeelkundig gebruik en het aanbrengen van veranderingen
aan de Producten, waaronder begrepen reparaties die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Glazendeurenonline
zijn uitgevoerd.
9. In geval de Consument een geldig beroep doet op non-conformiteit, maakt de Consument aanspraak op herstel of vervanging
dan wel aanvulling van het ontbrekende. Voor de uitoefening van deze rechten kunnen geen kosten aan de Consument in
rekening worden gebracht. Glazendeurenonline zal binnen een redelijke tijd zijn medewerking verlenen aan het herstel, de
vervanging dan wel aanvulling van het ontbrekende. Indien herstel, vervanging c.q. aanvulling van het ontbrekende niet
mogelijk is, maakt de Consument aanspraak op terugbetaling van de prijs die de Consument voor het betreffende Product aan
Glazendeurenonline heeft betaald.
10.Indien de Consument op grond van non-conformiteit aanspraak maakt op herstel van een Product, maakt hij in plaats daarvan
geen aanspraak op vervanging van het Product indien het gebrek te gering is om vervanging te rechtvaardigen of vervanging
om andere redenen redelijkerwijs niet van Glazendeurenonline kan worden gevergd.

ARTIKEL 8. | OVERMACHT

1. Glazendeurenonline is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Overeenkomst indien en voor zolang hij
daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk
verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend (overmacht). Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent
in de wetgeving en jurisprudentie wordt begrepen, verstaan, alle van buiten komende oorzaken waarop Glazendeurenonline
geen invloed heeft en die de (verdere) uitvoering van de Overeenkomst onmogelijk maken of ernstig bemoeilijken, waaronder
Pagina 4 van 6
mede begrepen personeelstekort, epidemieën, pandemieën, brand, maatregelen van enige overheid, transportbeperkingen,
oorlog of oorlogsdreiging, gewelddadige of gewapende acties, storingen in communicatieverbindingen of in apparatuur of
programmatuur van Glazendeurenonline of derden.
2. Indien en voor zover de overmachtssituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen
gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
3. Indien Glazendeurenonline bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn leveringsverplichtingen heeft
voldaan, of slechts gedeeltelijk nog aan zijn leveringsverplichtingen kan voldoen, is Glazendeurenonline gerechtigd het reeds
geleverde gedeelte, respectievelijk nog leverbare gedeelte van de Overeenkomst, afzonderlijk te factureren als ware er sprake
van een zelfstandige Overeenkomst.
4. Schade ontstaan als gevolg van overmacht, komt, onverminderd het bepaalde in het vorige lid, nimmer voor vergoeding in
aanmerking.

ARTIKEL 9. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

1. Glazendeurenonline is bevoegd de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien en voor zolang de Klant zijn
reeds opeisbare verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus mede
begrepen) niet nakomt.
2. Glazendeurenonline is bevoegd de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant zijn
verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, tenzij de tekortkoming van de Klant, gezien haar
bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt.
3. Indien de Klant zijn onderneming liquideert of overdraagt aan een derde, in staat van faillissement verkeert, (voorlopige)
surseance van betaling heeft aangevraagd, enig beslag op zijn goederen is gelegd, alsook in geval waarin de Klant anderszins
niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, is Glazendeurenonline gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke
ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de Klant zijn betalingsverplichtingen reeds volledig is nagekomen of daartoe
onmiddellijk overgaat.
4. Voorts is Glazendeurenonline gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan
in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
5. De Klant maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Glazendeurenonline op grond
van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
6. Voor zover de grond die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden
toegerekend, is de Klant verplicht de schade die Glazendeurenonline dientengevolge lijdt, te vergoeden.
7. Indien Glazendeurenonline de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen
op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 10. | PRIJZEN, VERZENDKOSTEN & BETALINGEN

1. Het aanbod van Glazendeurenonline vermeldt de totaalprijs en eventiele verzendkosten die aan de Klant worden
doorberekend.
2. In geval van gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling is Glazendeurenonline niet eerder gehouden tot levering over te gaan dan
nadat de vooruitbetaling door Glazendeurenonline is ontvangen.
3. Betaling dient te geschieden op een van de daartoe door Glazendeurenonline aangegeven wijzen, op het daartoe door
Glazendeurenonline aangegeven moment dan wel binnen de door hem vermelde termijn.
4. Betaling dient plaats te vinden zonder enig beroep op opschorting of verrekening, e.e.a. voor zover de wet daaraan ten behoeve
van de Consument niet dwingend in de weg staat.
5. Glazendeurenonline is gerechtigd om de aan de Klant toekomende factuur uitsluitend per e-mail aan hem beschikbaar te
stellen.
6. Indien de Klant zijn onderneming liquideert of overdraagt aan een derde, in staat van faillissement verkeert, (voorlopige)
surseance van betaling heeft aangevraagd, enig beslag op zijn goederen is gelegd, alsook in geval waarin de Klant anderszins
niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, zijn de vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
7. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van
de Klant intreedt, is de Klant over het openstaande bedrag een rente verschuldigd van 2% per maand, waarbij een gedeelte van
een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin geldt in plaats van de daar bedoelde
contractuele rente, de ten tijde van het betalingsverzuim geldende wettelijke rente indien de Klant een Consument is.
Pagina 5 van 6
8. Alle redelijke kosten, zoals gerechtelijke, buitengerechtelijke en executiekosten, gemaakt ter verkrijging van de door de Klant
verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 11. | AANSPRAKELIJKHEID

1. De Klant draagt de schade veroorzaakt door onjuistheden of onvolledigheden in de door hem verstrekte gegevens, iedere
andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien,
alsmede een andere omstandigheid die niet aan Glazendeurenonline kan worden toegerekend. Schade als gevolg van een
omstandigheid als hiervoor bedoeld, biedt de Klant jegens Glazendeurenonline geen aanspraak op schadevergoeding of enige
andere compensatie.
2. Glazendeurenonline is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan als gevolg van onjuist gebruik van de Producten of als
gevolg van een andere oorzaak als bedoeld in artikel 7.8
3. Glazendeurenonline is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen geleden verlies, gederfde winst
en schade als gevolg van bedrijfsstagnatie.
4. Mocht Glazendeurenonline aansprakelijk zijn voor enige schade, dan heeft Glazendeurenonline te allen tijde het recht deze
schade te herstellen. De Klant dient Glazendeurenonline hiertoe in de gelegenheid te stellen, bij gebreke waarvan elke
aansprakelijkheid van Glazendeurenonline ter zake vervalt.
5. De aansprakelijkheid van Glazendeurenonline is beperkt tot herstel of vervanging van de Producten waarop de
aansprakelijkheid van Glazendeurenonline betrekking heeft. Indien herstel of vervanging niet mogelijk is, is de
aansprakelijkheid van Glazendeurenonline beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat
gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Glazendeurenonline betrekking heeft.
6. Onverminderd de vervaltermijnen als bedoeld in artikel 7, bedraagt de verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen jegens
Glazendeurenonline één jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende rechtsvorderingen die
gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst
beantwoordt, door verloop van twee jaren.
7. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen van dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24
lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
8. De aansprakelijkheidsbeperkingen uit deze algemene voorwaarden gelden niet indien de schade is veroorzaakt door opzet of
bewuste roekeloosheid van Glazendeurenonline of diens leidinggevend personeel.

ARTIKEL 12. | ALGEMEEN KLACHTBELEID

1. Bij Glazendeurenonline ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst daarvan beantwoord.
Indien een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
2. Indien de klacht, in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de
Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).

ARTIKEL 13. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

1. De Producten blijven eigendom van Glazendeurenonline totdat de Klant al zijn betalingsverplichtingen uit de betreffende
Overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
2. Het is de Klant verboden de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust te verkopen, te verpanden of op enige andere
wijze te bezwaren.
3. De Klant is gehouden de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar
eigendom van Glazendeurenonline te bewaren.
4. Indien derden beslag leggen op de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud van Glazendeurenonline rust, dan wel rechten
daarop willen vestigen of doen gelden, is de Klant verplicht Glazendeurenonline hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
5. Bij overtreding van het in dit artikel gestelde wordt het door de Klant aan Glazendeurenonline verschuldigde terstond volledig
opeisbaar.
6. De Klant geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Glazendeurenonline of door Glazendeurenonline aangewezen derden om
al die plaatsen te betreden waar de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. De Klant dient
Glazendeurenonline op eerste verzoek alle informatie te verschaffen ten einde zijn eigendomsrechten te kunnen uitoefenen.
Alle in verband met de uitoefening van de eigendomsrechten van Glazendeurenonline staande redelijke kosten, komen voor
rekening van de Klant.
Pagina 6 van 6
7. Als de Klant, nadat de Producten door Glazendeurenonline aan hem zijn geleverd, aan zijn verplichtingen heeft voldaan, herleeft
het eigendomsvoorbehoud ten aanzien van deze Producten als de Klant zijn verplichtingen uit een later gesloten Overeenkomst
niet nakomt.

ARTIKEL 14. | SLOTBEPALINGEN

1. Glazendeurenonline is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. In een voorkomend geval zal de Klant daarvan in
kennis worden gesteld, waarbij de gewijzigde algemene voorwaarden aan hem worden verstrekt en waarna deze van
toepassing zijn. In geval van een Consument geldt dat gewijzigde algemene voorwaarden niet op een reeds tot stand gekomen
Overeenkomst van toepassing zijn indien en voor zover de wijzigingen tot nadeel van hem strekken.
2. Op elke Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van
toepassing.
3. Partijen zullen niet eerder een beroep doen op de rechter dan nadat zij zich optimaal hebben ingespannen om het geschil in
onderling overleg te beslechten.
4. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Noord-Nederland wordt in eerste aanleg
aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van
Glazendeurenonline een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Een Consument is evenwel gerechtigd de
volgens de wet bevoegde rechter te kiezen binnen een maand nadat Glazendeurenonline Schriftelijk heeft aangekondigd bij de
door hem aangewezen rechter te willen procederen